2011年12月27日星期二

教育要條件

今早還未訓醒,阿囡已經嘈喧巴閉,佢訓醒當然係精力旺盛,我也照訓無礙。但係當她玩到用個玩具蓋章畫花個電視櫃,工人便加以勸阻及勸籲她,她當然唔明啦(明就奇),亦唔會啋您,她大叫大嚷又似喊,又更加堅持畫多幾下,工人不停唔得唔好,阿囡又愈來愈嘈,雖然好眼睏,真係我忍不住要插手。我嘗試一手抱開她,但反而反抗更大更想喊,我明白不是硬來可以解決,工人趁我和阿囡週旋期間,嘗試立刻去清潔櫃面,我立刻阻止了,因為女兒只會覺得你和她對著幹,其他的原因會完全看不出來,更惶論是什麽道理。我和工人想走開之際由她亂畫,我發現她沒有繼續畫,只是站在櫃緣不知所惜,我便詢問她是否唔開心,她答說是,我便肯定一次我或我們不是阻止她畫,而是畫完之後要抹乾淨和清潔。我明白到女兒是講原因講邏輯的小孩,唯有試試叫她比較右邊未畫花既櫃面是白色,畫了的便是橙色,橙色dirty。她有答是唔開心,跟著便同意一起抹掉,她當然唔明白是抹不掉的,但我地一起去用乾紙巾和濕紙巾嘗試過,這個過程十分重要,一來要她明白有後果這個邏輯,畫完有個動作叫做"要抹",二來要她知道自己畫緊嘅係咩嘢物質物料,唔同平時本簿既紙張,總括來說都其實沒有什麽把握,只是盡力明白她的想法和理解力的程度。

沒有留言:

某一年的校服

孩子將來會否記得呢?我哋呢一輩男生真係無咩研究。但係時代不同了,這是好睇唔好睇的大問題,對不對?